داوران باید استقلال را رها کنند / گلی که مقابل پرسپولیس گذاشتم پابرجاست – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تساوی استقلال مقابل نفت آبادان گفت: یکی از بهترین بازی ها بازی نفت و استقلال بود. به نظرم بازی خوب و منظمی بود. هر دو تیم کار تاکتیکی انجام دادند و سیستم را تغییر دادند و استقلال روز خوبی داشت و وریا، جعفر سلمانی، حسین زاده و مهدی پور خیلی خوب بودند.

وی با انتقاد از عملکرد مهاجمان استقلال گفت: مشکل اصلی استقلال این روزها دخالت در ضربات نهایی است. این تیم مقابل نفت نزدیک به 7 موقعیت داشت که متاسفانه یکی از آنها وارد دروازه حریف شد. استقلالی ها نتوانستند از دیگر موقعیت های او استفاده کنند و دست برتر را به دست آورند.

بهتاز فریبا ادامه داد: برای شکست ها رتبه بندی هایی در دنیا وجود دارد. مسائل تاکتیکی و سخت افزاری برای تیم ها مهم است، اما 25 تا 30 درصد آنها خوش شانس هستند. استقلال در یکی دو بازی اخیر بدشانس بود. البته بدشانسی همیشه دوام نمی آورد اما بدترین آنها داورانی هستند که به استقلال خیانت نمی کنند، نمی دانم چرا سازمان های لیگ و کمیسیون های داوری با استقلال بازی می کنند. قاضی که قهرمانی را از آبی ها گرفته باز هم قضاوت می کند و در نهایت عذرخواهی می کند که هیچ فایده ای برای استقلال ندارد.

سرمربی سابق استقلال تاکید کرد: بهتر است سیستم VAR هر چه زودتر وارد ایران شود. ما کشور ثروتمندی هستیم. فدراسیون فوتبال هم می تواند پرداخت کند. امروز همه از دادگاه رنج می برند. داوران ما صادق هستند اما در نهایت اشتباه می کنند. حتی در برنامه فوتبال برتر که رابطه خوبی با استقلال ندارد، داوران استقلال را پنالتی می دانند. به همین دلیل باید هر چه زودتر به صورت سیستمی وارد فوتبال خود شویم تا اشتباهات داوران به صفر برسد.

وی در مورد دربی 97 روز شنبه گفت: این بازی همیشه برای هواداران و بازیکنان سخت و حساس است، من بارها گل زدم اما گلی که به پرسپولیس زدم همیشه ماندگار است. اگر استقلال با سیستمی بازی کند که مقابل نفت، دونده، فوروارد و حریفان بازی کند و موقعیت ایجاد کند، شکی نیست که می تواند سرخپوشان تهرانی را شکست دهد.

بهتاش فریبا نیز درباره پرسپولیس گفت: این تیم انسجام خوبی دارد. تفاوت ما با پرسپولیس در استفاده کم از موقعیت هایمان است و این برای ما خطرناک خواهد بود. پرسپولیس از سه موقعیت یک گل زد اما ما از شش موقعیت موفق به گلزنی شدیم. خط دفاعی استقلال تمرکز بالایی دارد و باید مقابل پرسپولیس آرام باشد تا به حریف اجازه گلزنی ندهد.

او با اشاره به انتقاد خارجی ها گفت: برخی از بازیکنان برای جا افتادن نیاز به زمان دارند. حسین زاده چندین هفته گل نزد اما با گلی که به دیزل زد، فشار از بین رفت. این ژست قطعا فشار زیادی به او وارد می کند. باید به او زمان بدهیم و اگر موفق به گلزنی شود قطعا از فرصت دیگری استفاده خواهد کرد.

وی در خصوص انتخاب سخت استقلال برای دروازه بان دربی در پایان گفت: نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم. چون در تمرین استقلال نیستم. کادر فنی قطعا در این زمینه تصمیم نهایی را خواهد گرفت چرا که با بازیکنان زندگی می کنند. بنابراین بهترین راه را برای این دیدار انتخاب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید