شکست تیم هندبال بانوان ایران مقابل نروژ – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرنگار مهر، تیم هندبال کشورمان که برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است، یکشنبه ۱۴ آذر در دومین دیدار مرحله گروهی به مصاف حریف نروژی رفت. در این بازی قضاوت کنید .وبل “قضاوت بوسنی و هرزگوین از ساعت 23:00 در ورزشگاه”قلعهبگان، فاطمه خلیلی، الناز قاسمی، مینا وطن پرست، شیما زارع، مریم یوسفی، نوری عباسی و حدیثه نوروزی با هدایت خدیجه قانع سرمربی و عزت ا.. رزمگر مدیر فنی وارد میدان شد.

در این دیدار شاگردان راضی نیمه اول را به تیم قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک توکیو با اختلاف زیاد 21 بر 3 واگذار کردند. تیم ستاره نروژی موفق شد در اولین تجربه جهانی خود با نتیجه 41 بر 9 تیم ایران را شکست دهد.

شایان ذکر است که نروژی ها همیشه جزو کاندیداهای اصلی هندبال در اروپا و جهان اعم از آقایان و بانوان بوده اند. هندبالیست های نروژی که دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز، سه عنوان جهانی و چهار نایب قهرمانی در بازی های المپیک و همچنین هشت دوره قهرمانی اروپا را به دست آورده بودند، تابستان امسال در المپیک توکیو به برنز دست یافتند.

تیم ملی هندبال زنان نروژ بیشتر از باشگاه است .ور آئودی مجارستانی بهترین باشگاه هندبال بانوان جهان است و در اولین بازی خود در گروه C قزاقستان را با نتیجه 46 بر 18 شکست داد. ترکیب تیم ملی نروژ که همگی از ستاره های مطرح هندبال جهان هستند را نفراتی تشکیل می دهند که در حال حاضر در قاره سبز به عنوان ارکان اصلی تیم های باشگاهی خود حضور دارند. سیلجه سولبرگ داخل دروازه، کاملیا .ررم در گوش چپ، استینه او سقوط کرد در یک پخش از ورونیکا کریستینسن در ستون سمت چپ بازو و کار داله در نقش خط زن، اسکلت تیم ملی نروژ را تشکیل می دهد.

هندبالیست های کشورمان اولین تجربه جهانی خود را در اولین بازی روز جمعه مقابل رومانی رقم زدند و در پایان بازی با این تیم با نتیجه 39 بر 11 شکست خوردند.

شاگردان خدیجه غنا شامگاه سه شنبه 16 آذر در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود آره 20:30 با قزاقستان مبارزه خواهند کرد. از این گروه سه تیم به دور دوم مسابقات راه خواهند یافت.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان از 10 تا 28 آذرماه در اسپانیا برگزار می شود و تیم ایران در مرحله مقدماتی گروه C با تیم های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید