طلسمی که پیمان جبلی را شکست / بازگشت ناگهانی اما سرد «هفت» – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


خبرگزاری مهر – گروه هنر – آتیه موذن: «هفت روز سیما» نام بسته ویژه خبری و تحلیلی است که در پایان هر هفته مهمترین اخبار متن و حواشی تولیدات رادیویی و اتفاقات پیرامونی را در طول هفته می خواند.

در این بسته خبری هفتگی سعی شده است به رسانه‌ها و حتی شایعاتی که اگرچه غیررسمی هستند، علاوه بر گزارش‌های رسمی از فعالیت برنامه‌ریزان و مدیران صدا و سیما، اخبار مرتبط با صدا و سیما را تحت تأثیر قرار دهیم.

امروز پنجشنبه 11 آذرماه می توانید با یکصد و سومین بسته خبری «هفت روز سیما» همراه ما باشید و متن و حواشی اتفاقات هفته گذشته تلویزیون و فراتر از آن را ببینید.

چهره هفته؛ حمید شاه آبادی

حضور حمید شاه آبادی به عنوان معاون رسانه ملی به حدود یک سال قبل باز می گردد. رسانه. با این حال، هر از گاهی جلسات گسترده‌ای با تهیه‌کنندگان، مجریان و سایرین برگزار می‌کرد که بر ارائه سیاست‌های خود برای آینده متمرکز بودند.

با حضور پیمان جبلی در راس هرم ریاست صدا و سیما، پست های کلیدی این سازمان با شایعات و رسوایی هایی از جمله حضور شاه آبادی در کسوت معاونت صداوسیما همراه شد. و تلویزیون اساساً نه خود شاه آبادی، بلکه خارج از شخص، ساختار نماینده سیما را در حال تغییر می دانست.

اگرچه جبلی در اولین سخنرانی خود با مطبوعات این موضوع را تکذیب کرد، اما شاه آبادی و ساختار معاونت سیما همچنان زیر ذره بین رسانه ها قرار دارد و حتی رد همه این گمانه زنی ها نیز منجر به جمع بندی شایعات بعدی نشد.

طلسمی که پیمان جبلی را شکست / بازگشت ناگهانی اما سرد

با این حال شاه آبادی در اکثر پروژه هایی که در یک سال گذشته شرکت کرده بود سکوت اختیار کرد و خبرنگاری نداشت. او مدتی در پشت صحنه سریال و برنامه ها با کارگردان جدید صداوسیما همراهی می کرد اما خود جبلی بیش از پیش با شفافیت بیشتری درباره برخی رویکردها و اتفاقات جدید سریال صحبت می کرد.

رئیس رسانه ملی در این هفته در گفت و گو با خبرنگاران، بازترین برخورد را نسبت به این سریال بیان کرد و درباره سریال متوقف شده گفت: از برخی تولیدات به دلیل اینکه به این اعتماد وفادار نبودند، شکایت هایی را ثبت کردیم. و “این یک مدیر مخلص شرکت است، زیرا رسانه ها اعتماد افرادی است که ما داریم.” و این سخنان به این گمانه زنی دامن زد که مدیر رادیو به طور مستقیم بر سریال ها و سریال های درام تمرکز خواهد کرد.

معاونت صدا و سیما همواره یکی از نمایندگان کلیدی صدا و سیما بوده و معاونت صدا و سیما نیز یکی از رسانه محورترین معاونت هاست. به خصوص اینکه سریال ها، سریال های نمایشی، برنامه های ترکیبی، برندها، مجریان و همه اینها زیرمجموعه های این معاونت است که ویترین اصلی رسانه ملی بود و حالا بیش از هر چیز سکوت شاه آبادی در پر سر و صداترین و شلوغ ترین قسمت صداوسیما. چشم آمد.

اتفاق خارق العاده؛ رهبران رسانه ملی در تمامی رسانه ها

پیمان جبلی از اوایل مهرماه به عنوان سرپرست رسانه ملی منصوب شد و کمتر از دو ماه است که به عنوان یکی از کلیدی ترین و حساس ترین رسانه های جمهوری اسلامی معرفی شده است.

وی همچنین در این دو ماه بیشتر فعالیت ها و رویکردهای خود را رسانه ای کرد و مستقیماً در پروژه هایی حضور داشت و با مدیران شبکه جلساتی داشت اما چون رسانه رسمی نداشت بیشتر حرف و حدیث هایش برملا شد.

طلسمی که پیمان جبلی را شکست / بازگشت ناگهانی اما سرد

اما مهم ترین و رسانه ای ترین اتفاق ششمین مدیر صدا و سیما درست در ابتدای کار و در حاشیه اختتامیه جشنواره مستند رخ داد که در مقابل خبرنگاران حاضر شد تا جادوی چند نفر را بشکند. سال ها سکوت در مقابل رسانه ها

پیمان جبلی در حاشیه مراسم به هر سوال خبرنگاران پاسخ داد و چون سال ها در رسانه ها حضور داشت و از بدنه صداوسیما است به هر سوالی پاسخ دیپلماتیک داد. به منظور یافتن رویکردهای بیشتر و پایه گذاری اقدامات تحول.

حضور رئیس رسانه ملی در جمع خبرنگاران غنیمت بود و می توان گفت در چند سال اخیر اولین حضور رئیس مسئول خبرنگاران بود که قبلا توسط مدیر روابط عمومی و بادیگارد به سرعت و در پایان انجام شد. از مراسم

نکته هفته؛ سریال اقبال به امنیت

سریال های امنیتی اخیرا چه در صداوسیما و چه در خارج از سازمان موفقیت فوق العاده ای داشته اند و پروژه های مختلفی در این حوزه در حال ظهور است که هر کدام به بخش هایی از مسائل سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی می پردازند که جنبه امنیتی خود را حفظ کرده اند.

فصل اول و دوم «گاندو» ساخته جواد افشار و مجتبی امینی پس از بررسی پرونده های جاسوسی امنیتی از یک سو و سه گانه «ترور خاموش»، «خانه امن» و «گروهبان» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی. ابوالفضل صفری رسید.

همه این سریال‌ها که در یکی دو سال اخیر پخش شده‌اند، با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند و جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی هستند و اکنون به‌عنوان یک جریان رسمی تلویزیونی به نظر می‌رسند.

طلسمی که پیمان جبلی را شکست / بازگشت ناگهانی اما سرد

سریال های امنیتی نیز با مشکلات تولیدی مواجه هستند و گاه با ممیزی های پخش زیادی مواجه می شوند، از جمله «گروهبان» که از امشب روی آنتن شبکه سه سیما می رود و از ابتدای شروع به کار ممیزی های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

این هفته اما گزارشی از یک سریال امنیتی جدید منتشر کردیم که پس از خبرگزاری مهر به صداوسیما نیز خبر داد؛ سریال «آنتی» به کارگردانی ابراهیم شیبانی که به تازگی توسط خود صداوسیما منتشر شده است.

نکته جالب در مورد این تازگی اما این بود که پس از تایید صداوسیما و آگاهی عمومی، این گزارش به نوعی از سوی کارگردان سریال تکذیب شد و با بیان اینکه هنوز مشخص نیست این سریال سالم است یا خیر.

سریال «آنتی» که «دیگری» نیز نامیده می شود، زمانی برای فیلمنامه ای از آرش قادری و تهیه کنندگی علیرز جلالی در نظر گرفته شده بود. جلالی در حال ساخت است.

سینما در سینما; بازگشت بدون درز و صدای هفت

با این وجود، هرگاه می خواهند از دوره پرهیجان و تاثیرگذار «هفت» یاد کنند، به زمان فریدون جیرانی اشاره می کنند و اگرچه در آن زمان از او انتقاد می شد، اما به مدت یک هفته هر شب جمعه مشکلات و چالش های مطرح شده توسط فیلمبرداران در تیترهای این نمایش تغییر کرده است.

در این سال ها اما «هفت» کمتر به عرصه رسانه و جریان سازی سینمای ایران پرداخت و گاه خود فیلمسازان بارها اعلام کردند که این برنامه را ندیده و ندیده اند و به همین دلیل حضور آن، پاسخ می دهد. غیبت نامحسوس بود

طلسمی که پیمان جبلی را شکست / بازگشت ناگهانی اما سرد

جمعه گذشته پس از مدت ها برنامه «هفت» به روی آنتن رفت. این برنامه آخرین بار در 9 اسفند از شبکه سه پخش شد و حالا پس از 9 ماه به روی آنتن بازگشته است که هنوز بسیاری از بازگشت آن بی اطلاع هستند.

به خصوص که مسعود فراستی همچنان منتقد اصلی نمایش بود و هیئت داوران را به یکی از جنجالی ترین فیلم های امروزی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی اهدا کرد. با این حال حتی سخنان فراستی و میزش هم به رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه پیدا نکرد و ویدئوی کوتاهی که پیش از این در انتقاد از فیلم فرهادی تهیه کرده بود، به جای روی میز ساعت، در رسانه ها پخش شد.

این قسمت از «هفت» با انتقادهای دیگری هم مواجه شد، از شلوغی دکوراسیون برنامه گرفته تا محتوای دیگر برنامه و مدل مصاحبه ها.

پیشنهاد هفته؛ دست فرمون

فصل جدید «دست فرمون» از ابتدای مهرماه پخش می شود و تنها مسابقه تلویزیونی است که علاقه مندان به مسابقات اتومبیل رانی می توانند از تلویزیون تماشا کنند. این نوع مسابقات البته به «اسلالوم» معروف است که به صورت مارپیچ اجرا می شود و زمان در آن نقش تعیین کننده ای دارد.

طلسمی که پیمان جبلی را شکست / بازگشت ناگهانی اما سرد

با این حال، این مسابقه چندین هزار طرفدار دارد و عوامل این برنامه در جلسه این هفته توضیح دادند که چگونه از روستاها در مسابقه شرکت کردند و حتی شرکت کنندگان آنها با سوار شدن در این مسابقه موفق به کسب مقام قهرمانی کشور شدند. پیدا کردن.

یک نکته هم هست که خانم ها همزمان حضور دارند و برای این گونه مسابقات که هم حرکتی و هم سرعتی است و بیشتر می تواند تبعیض آمیز باشد اما خانم ها از فصل اول جزو شرکت کنندگان کامل برنامه بودند.

مسابقه «دست فرمون» هر هفته شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 21:00 از شبکه نسیم پخش می شود و از این هفته وارد مرحله سوم مسابقه می شود. این برنامه به تهیه کنندگی محمود محمودی، کارگردانی مسعود صنم و بازی کامران تفتی تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید