تقوا نتیجه ایمان است/ از مردم و رهبر انقلاب عذرخواهی می کنم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت که در دانشگاه تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: شما و خود را به تقوای الهی توصیه می‌کنم. تقوا نتیجه ایمان است. تقوا ظرف قبول هدایت است. تقوا هم توشه برای زندگی ابدی است و هم لباس است.

وی‌افزود: انسان با تقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیب او می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه بیان کرد: در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و این طلبه و سرباز ناچیز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت موجب شکسته شدن دل مردم شدند به گونه‌ای که مردم ما را می‌دیدند و گریه می‌کردند، لذا از اینکه ما باعث شدیم به شما حمله شود، از شما مردم ایران و رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنم. خیلی بدهکار شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های، این ناچیز هستم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان، من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. اینها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آنها را محفوظ بگردان.

وی با اشاره به ماه رمضان عنوان کرد: خداوند ماه رمضان سفره محبت خود را برای بندگان قرار داد. ماه رمضان ماه اشک، رقت، انسجام دل‌ها، زدودن کدورت‌ها، صله رحم، کمک‌های مومنانه و سیر و سلوک است. جدا شدن از ماه رمضان جدا شدن از یک زمان نیست بلکه این ماه جلوه رحمت خاص خداوند است. ماه رمضان ماه ذکر خداست. و در این ماه، بندگان به عزمی دست می‌یابند که در برابر همه وسوسه‌های درونی و بیرونی مقاوم می‌شوند.

صدیقی گفت: هیمنه قدرت‌های بزرگ برای این بندگان از بین می‌رود و با همه قدرت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و با این اراده بر آنها پیروز می‌شوند. سلاح انسان را پیروز نمی‌کند بلکه همین اراده است که موجب پیروزی می‌شود.

حجت الاسلام صدیقی گفت: ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی‌کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی‌شویم، دروغ نمی‌گوییم، غیبت نمی‌کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل‌ها به دست می‌آوریم. دشمن نمی‌تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است.

در حال تکمیل …

دیدگاهتان را بنویسید