جزئیات تولید واکسن ایرانی “mRNA” کرونا – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


دکتر. وحید خدامی، مدیرعامل جامعه دانش بنیان تهیه کننده واکسن مستقر سکوی “MRNA” به خبرنگار مهر O در آخرین وضعیت این واکسن آمده است: پلتفرم از ابتدا شیوع برای جلوگیری از کووید 19 در حال توسعه کرونا هستیم مستقر فناوری استفاده از “mRNA” در قالب واکسن است.

وی با بیان اینکه نتایج پیش بالینی و مطالعات فنی واکسن به سازمان غذا و دارو ارسال شده و در انتظار تایید نهایی برای صدور مجوز است، گفت: بلافاصله پس از تایید این سازمان، کارآزمایی بالینی را آغاز خواهیم کرد.

به گفته وی، طرح پیشنهادی کارآزمایی بالینی به سازمان غذا و دارو ارسال شد تا به محض تایید، آزمایش انسانی آغاز شود.

یدامی بیان می کند که در طرح آزمایشی بالینی پیشنهادی برای این واکسن، افراد واکسینه شدند و خیر او گفت: «هر دو می توانند داوطلب شوند. در صورت موافقت FDA، واکسن به گونه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر فردی که با هر واکسنی واکسینه شده است، بتواند داوطلبانه برای آزمایش دوزهای تقویت کننده دریافت کند.»

مدیر عامل وی گفت: «افرادی که سابقه ابتلا به کووید 19 را دارند نیز می‌توانند در فرآیند کارآزمایی بالینی برای دریافت واکسن داوطلب شوند. پیش بالینی این واکسن مستقر “MRNA” در موجودات مختلف مورد مطالعه نشان داد که با تزریق این نوع واکسن مقدار در برابر خنثی کننده هوا بیشتر از انواع دیگر واکسن ها است ایجاد شده و ماندگاری در برابر باد نیز کاملاً چشمگیر است. بنابراین می‌توان انتظار داشت اثربخشی بیشتری از این نوع واکسن در پیشگیری از کووید ۱۹ داشته باشد.

وی گفت که این واکسن به خوبی می تواند مورد استفاده قرار گیرد دوز اظهارات مورد استفاده توسط اکثر مطالعات در طول ساخت این واکسن ارائه شده است گذشته از آره ما بررسی کردیم و برای گذشته از یای غالب زیرساخت های لازم را برای تولید واکسن آماده کرده ایم.

یدامی اضافه شد: یکی از اینها گذشته از آره تایپ کنید «دلتانشان داده شده است که نتایج ایمن سازی بسیار خوبی در برابر دارد گذشته از دلتا و این تصمیم سازمان غذا و دارو پزشکی چه واکسنی علیه آن استفاده خواهد شد گذشته از بودن. داشتن این مجموعه مهم است سریع قابلیت مقابله با انواع مختلف گذشته از آره یک واکسن خاص طراحی کنید و آن را برای تولید آماده کنید.

او نیز O گذشته از ویروس جدید کرونا به نام «Omicronگفت شیوع گذشته از در جهان رشد خیره کننده و به احتمال زیاد جایگزین می شود گذشته از دلتا اینجاست؛ خوشبینانه است که این گذشته از او مثل بقیه به ایران نمی رسد گذشته از آره دیده شده در کشور ما به زودی قابل مشاهده است گذشته از بودن در کشور.

یدامی هنگامی که او اطلاعاتی در مورد انواع جهش در این به دست آورد گذشته ازما تحقیقات خود را آغاز کرده ایم. با توجه به این احتمال که این امر غالب شود گذشته از جدید برای دیگری گذشته از آره تیم توسعه واکسن این شرکت در حال حاضر در حال توسعه نوع خاصی از واکسن است Omicron این است؟ انتظار می رود در 4-6 هفته آماده کنید.

به گفته وی، هدف با این بستر، برای هر کسی است گذشته از واکسن جدید، پرسرعت، کافی و موثر علیه کووید، که در مقیاس وسیع تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: مطالعاتی را در زمینه فناوری mRNA از 4 سال پیش در ایران آغاز کردیم، در حالی که تنها در دو سال گذشته با اپیدمی کرونا این فناوری (با عرضه واکسن) فازر و مادر ما) بر زبانها افتاد; ما هنوز ما توانسته ایم این فناوری را در کشور جانمایی کنیم، اما بلوغ آن نیازمند زیرساخت است. حفاظت او یک دولت و یک حکومت دارد.

یدامی وی گفت: «واکسن فقط بستری برای پیشگیری از کووید 19 نیست. در نظر گرفته شده داشتیم.

وی گفت: این واکسن کاربرد دارد ناهمسان وی گفت: در ابتدا می توانید این واکسن را برای پیشگیری از کووید 19 دریافت کنید مستقر “MRNA” و بعدها برای سایر بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا (در انسان و پرندگان)، ایدز و سایر عفونت های ویروسی و همچنین برای درمان موثر سرطان، درمان زخم های دیابتی، ژن درمانی، درمان بیماری های ژنتیکی مختلف، داروهای ترمیمی استفاده می شود. و … استفاده می شود. اما این موضوع به حمایت و سرمایه گذاری مناسب یپی

او گفت که تیم علمی و پشتیبانی ایرانی ابتدا این فناوری را در نظر گرفته است عمیق او نداشت به این دلیل به سختی حفاظت کشیدیم، گفتیم: این یک فناوری پیچیده است که فقط s حفاظت نتایج جامعی حاصل خواهد شد.

وی افزود: وضعیت جهانی منطقه کرونا در دو سال اخیر نشان داده است که ریشه‌کنی این ویروس آسان نیست. حفاظت چنین فناوری های جدید و راهبردی برای حفاظت از کشور به ویژه در شرایط بحرانی می تواند برای کشور مفید باشد.

وی گفت: این طرح تاکنون به تایید معاونت علمی و صندوق نوآوری رسیده است حفاظت «فناوری MRNA به زیرساخت های خاصی نیاز دارد، اما ما موفق شده ایم آنزیم یای الزامات این فناوری توسط نخبگان جوان کشور در همین جامعه طراحی شده است بکار فرض کنید برای دریافت وام از صندوق نوآوری اقدام کرده ایم.

مدیر این شرکت ادامه: البته مبلغ از صندوق نوآوری و رونقی که ما خواستیم می توانست وام قابل توجهی نسبت به سایر پروژه ها باشد، اما به تناسب نیاز به این فناوری استراتژیک و مهم. در حقیقت وام محدودی اعطا شده است که در سطح پروژه واکسیناسیون با این حجم نیست و ما این انتظار را داریم حفاظت متناسب با آن اتخاذ کنید تا بتوانیم این واکسن مؤثر را به مرحله تولید انبوه در مقیاس بزرگ برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید