دراگان اسکوچیچ زیر ذره بین رسانه های آمریکایی


دراگان اسکوچیچ زیر ذره بین رسانه های آمریکایی

رسانه های آمریکایی با انتشار گزارشی به معرفی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداختند.

سایت آمریکایی «ورلد ساکر تاک» با انتشار گزارشی به معرفی دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان به بهانه ایران و آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر پرداخت.
رسانه های آمریکایی نوشتند دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در رایس (شهر بندری در کرواسی) در کنار دریای آدریاتیک به دنیا آمد. دوران حرفه ای او به عنوان یک هافبک از سال 1987 تا 2004 ادامه داشت. برجسته ترین دوران او در تیم اسپانیایی لاس پالماس بود که در آن زمان در لیگ دوم اسپانیا حضور داشت.

او اولین کرواتی است که خارج از کرواسی به صورت حرفه ای فوتبال بازی می کند. او کار درخشان و موفقی نداشت، اما همچنان پیشگام بود.

اسکوچیچ سپس از فوتبال به تمرینات روی آورد و در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 است.

دوران مربیگری باشگاهی

اسکوچیچ از زمان خداحافظی از فوتبال در سال 2004، هدایت 8 باشگاه مختلف را برعهده داشته است. چهار نفر از آنها از لیگ برتر ایران در خلیج فارس بودند.

با این حال، بزرگترین افتخار او در سال 2006 با ریکا به دست آمد، تیمی که در مجموع پنج فصل در آن بازی کرد. در فصل 2005/06، در اولین و تنها فصل خود در رهبری ریکا، اسکوچیچ این تیم را به دومین قهرمانی فوتبال کرواسی رساند.

پس از کار در اسلوونی، کویت و عربستان سعودی، او برای فصل به ریکا بازگشت. او سپس وارد صحنه فوتبال ایران شد.

در فصل 2013 لیگ برتر در خلیج فارس، اسکوچیچ ملوان را به مقام هفتم رساند که بهترین عنوان باشگاهی تاریخ لیگ است. تیم فولاد در این فصل قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. فولاد با اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید قرارداد امضا کرد. سرمربی کروات در ماه می بهترین “مربی ماه” شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

اسکوچیچ پس از یک سال حضور در تیم صنعت نفت آبادان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. از 6 فوریه 2020، دراگان اسکوچیچ ایران را به تعادل قابل توجه 15 برد، یک تساوی و یک شکست رسانده است. ایران در 13 بازی از 14 بازی اول خود با درصد پیروزی 88 درصد پیروز شده است. آنها گروه خود را در تمام مراحل مقدماتی جام جهانی 2022 رهبری کردند. به جز قطر به عنوان میزبان، ایران اولین تیم آسیایی بود که به جام جهانی راه یافت.

اسکوچیچ در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایران گفت که بازی گروه B آمریکا و ایران ربطی به سیاست ندارد.

اسکوچیچ و گرگ برهالتر، سرمربی آمریکایی، فلسفه مشابهی در مورد تبادل گل بین بازیکنان ایرانی و آمریکایی قبل از بازی آنها در جام جهانی 1998 فرانسه دارند. هر دو مربی این ذهنیت را دارند که فقط یک بازی است و هر دو مربی فقط روی ورزش تمرکز می کنند.

برهالتر به آسوشیتدپرس گفت: «این یک مسابقه فوتبال برای ماست. ما برای ایران احترام زیادی قائل هستیم. ما فکر می کنیم تیم خوبی است. و اکنون ما فقط در تلاشیم تا بفهمیم چگونه آنها را شکست دهیم. “

ایران و فوتبال

دراگان اسکوچیچ در هشت سال گذشته به عنوان سرمربی تیم های مختلف ایرانی در ایران حضور داشته است.

اسکوچیچ گفت: ایران با آن چیزی که مردم فکر می کنند متفاوت است. همه از سیاست حرف می زنند، اما من مهمان نوازی که در ایران تجربه کرده ام را در هیچ جای دیگری ندیده ام.

اسکوچیچ به هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجلل ایران اطلاق می‌شود که تجربه‌های دیدنی را ارائه می‌دهند. اخیرا دولت ایران همزمان با جام جهانی فوتبال 2022 از لغو روادید گردشگران قطر خبر داده است.

به گفته اسکوچیچ، او روی ورزش تمرکز می کند، نه سیاست خارجی. با توجه به جام جهانی قطر که در نزدیکی ایران برگزار می شود، تمرکز روی سرمربی تیم ملی ایران بیشتر شده است و به نظر می رسد اسکوچیچ مردی در حال انجام ماموریت باشد که تراشه روی شانه اش است.
او گفت: «خیلی ها من را دست کم گرفتند و به من بی احترامی کردند. اما من خیلی خوشحالم چون خودم را ثابت کردم.»

سرمربی کروات قبل از دیدارهای پرتقاضای گروه B ذهنیت منظمی دارد. بومی کروات قصد دارد اجازه دهد توپ صحبت کند، نه سیاست.

انتهای پیام ها

دیدگاهتان را بنویسید