لرستان میزبان یازدهمین سفر دولت / وزرا به شهرستان ها بود – خبرگزاری مهر | ایران و اخبار جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان ها: استان لرستان در چارچوب یازدهمین سفر رئیس جمهور امروز میزبان آیت الله سید ابراهیم رئیسی و برخی از اعضای کابینه خواهد بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و حضور در جلسات مختلف از مهمترین برنامه های رئیس جمهور کشورمان در سفر به استان است.

این سفر با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، فرهنگ و مشاوره اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و معاونان حجت الاسلام رئیسی همراه است.

وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته وارد لرستان شدند. دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسات هیئت رئیسه، بازدیدها و 2 برنامه رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی به لرستان.

وزرا نیز در شهرستان های لرستان حضور خواهند داشت تا آنان را در جریان مشکلات و مشکلات این مناطق قرار دهند. همزمان با سفر رئیس جمهور به لرستان، نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برای پذیرش مطالبات مردم در دفاتر لرستان مستقر شدند. در راستای پاسخگویی به نامه های مردم، ستاد سفر رئیس جمهور به لرستان نیز با ایجاد 100 خط تلفن آغاز شد.

به گفته فرهاد زیویار استاندار لرستان، پس از مراسم استقبال، تعدادی از وزرا به برخی شهرستان ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت به بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ازنا و دورود معاونت منطقه ای رئیس جمهور اعزام می شوند. و دلفان وزیر ورزش و جوانان به کوهدشت و رومشکان و وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی به پلدختر.

استاندار لرستان گفت: چند تن از اعضای دولت نیز در مرکز استان حضور خواهند داشت که از جمله آنها می توان به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیر نیرو و بسیاری دیگر از اعضای دولت اشاره کرد.

زیویار تاکید کرد: بعدازظهر امروز نیز برنامه هایی از جمله دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگی، دانشگاهی، صنعتگران، کشاورزی و … و جلسه هیات مدیره با حضور 170 نفر از مدیران استانی، وزرا و اعضای سازمان خواهیم داشت. دولت.


گزارش سفر رئیس جمهور و وزرا را در ادامه بخوانید.


9:18 بازدید رئیس جمهور از “بهشت بهشت”

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در یازدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان لرستان، صبح جمعه 16 آذرماه از قلعه باستانی «فلک الافلاک» بازدید کرد. حجت الاسلام رئیسی در این بازدید از تامین اعتبار لازم برای مرمت و اجرای طرح مقاوم سازی بنای تاریخی قلعه فلک الافلاک خبر داد.

قلعه باستانی «فلک الافلاک» یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران و جهان، بنایی عظیم خشتی مربوط به دوره ساسانیان است که همچنان بر روی تپه ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد پابرجاست و میزبان دوستداران میراث فرهنگی است. منطقه


09:10 عکس/ سفر رئیس جمهور به لرستان

بقیه تصاویر را اینجا ببینید.


9:01 حجت الاسلام رئیسی از کارخانه یخچال خرم آباد بازدید کرد

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در سفر به لرستان از کارخانه یخچال خرم آباد بازدید کرد.

در این بازدید حجت الاسلام رئیسی در جریان مشکلات و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت. رئیس جمهور در بازدید از سردخانه بوژان لرستان بر بهره برداری از این کارخانه با ظرفیت کامل تاکید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گفت و گو با مسئولان و کارکنان این کارخانه در جریان ظرفیت ها و مشکلات این مجموعه تولیدی قرار گرفت. در جریان این بازدید، بسیاری از کارکنان، نگرانی ها و نگرانی های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.


8:57 سفر هیئت دولت برای توسعه لرستان بسیار موثر خواهد بود

علی اکبر محرابیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار مهر در بدو ورود به لرستان با بیان اینکه امروز پروژه های لرستان را بررسی می کنیم و بعد از ظهر نتیجه را گزارش می کنیم، اظهار داشت: قطعا این سفر در اشتغال و توسعه لرستان بسیار موثر خواهد بود. .

وی یادآور شد: حق آبه و پروژه های احداث سد لرستان پس از بررسی در جلسات بعدازظهر اظهار نظر خواهد شد.


20:50 وزیر صنعت اعلام کرد؛ تامین 50 میلیارد اعتبار برای “سامان کاشی”

سید رضا فاطمی امین روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به کارخانه سیستم های کاشی کاری بروجرد گفت: شرکت کاشی سامان بروجرد در سال های اخیر تعطیل شده و به دلیل ورشکستگی به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه برای بازسازی این شرکت اعلام آمادگی کرده است، افزود: با رئیس سازمان صنعت و معدن لرستان صحبت کردم و تایید کردند که کارهای خوبی در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه 50 میلیارد وام برای نوسازی و بازسازی شرکت سامان کاشی در نظر گرفته شده است، افزود: این شرکت چند سالی است که تعطیل شده و برخی از ماشین آلات آن نیازمند نوسازی هستند.

فاطمی امین با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن این تسهیلات را پرداخت می کند و در حال صدور مجوز سفر برای تامین این میزان اعتبار است، گفت: انشاالله این شرکت تا پایان سال برای اشتغالزایی فعال خواهد شد. 400 نفر. .


08:36 وزیر «صمت» وارد بروجرد شد


08:33 فیلم / استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه خرم آباد


8:09 حجت الاسلام رئیسی پیشنهاد کرد؛ در حال کاهش رنج بیکاری در لرستان هستیم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و یادی از شهدای والامقام استان به ویژه 6 هزار و 300 شهید لرستانی، اظهار داشت: این ولادت با سعادت حضرت زینب (س) است. از شهدای خدمت به مردم، خانواده معظم شهدا و معشوق آزاده و کسانی که سالها در دفاع مقدس مردم در مقابل دشمن ایستادند و پشتیبان جدی جبهه های نبرد خیر علیه باطل بودند، احترام و قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه حضور من و همکارانم امروز در جمع مردم لرستان یک توفیق بود، گفت: شرایط کرونری مانع از حضور در مجالس عمومی می شود، دوست دارم در شهرهای مختلف و در جمع مردم مومن و پاک حضور داشته باشم اما شرایط اجازه نمی دهد جلسات آنطور که باید برگزار شود.

رئیس جمهور کشورمان افزود: در جلساتی که در هیات مدیره و در جلساتی که با نمایندگان اقشار و بخشی از سفر داریم، با بازدید از چند نیمه تعطیل در جریان مشکلات و مشکلات قرار خواهیم گرفت. واحدهای صنعتی».

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در لرستان علیرغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی داریم، اما در صنایع برخی واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و برخی تعطیل شده اند و این وضعیت در حالی است که لرستان نیازمند کار و اشتغال زایی زیادی است، گفت خیلی به ما صدمه می زند؛ در لرستان دختر و پسر تحصیلکرده زیادی داریم که از بیکاری رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه در استان ظرفیت آب، زمین و کشاورزی وجود دارد اما بیکاری بالاست، گفت: برنامه های ما بر این است که موانع و مشکلات را بررسی کنیم و تصمیم بگیریم که در استان چه کارهایی می توان انجام داد و به آن رسیدگی کرد. از بقیه تهران.”

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از رنج بیکاری و بیکاری بکاهیم و از ظرفیت های فراوانی که در استان وجود دارد استفاده کنیم.


7:48 بازدید نماینده وزارت صمت از فولاد ازنا/ آیا پروژه رکود منجمد می شود؟

در پی گزارش های خبرگزاری مهر، مسئول طرح برنامه ریزی صنعتی، معدنی و تجاری به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت پروژه صنعتی فولاد ازنا بازدید کرد. پروژه فولاد ازنا با پیشرفت فیزیکی 77 درصدی به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات قانونی برای سرمایه گذار به مدت دو سال متوقف شد و با توجه به اینکه فولاد ازنا توانست سهم قابل توجهی از اشتغال استان را تامین کند، ایس.


7:42 رئیس جمهور وارد لرستان شد

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیشل روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال قائم مقام ولی فقیه لرستان، استاندار لرستان، مجلس شورای اسلامی مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی و … قرار گرفت. از مسئولان لرستان


7:37 فاز دوم طرح برنامه ریزی برای 12 استان / ظرفیت های بالقوه پیش بینی می شود

احمد تشکینی در گردهمایی مدیران و تشکل های اقتصادی و صنعتی استان لرستان گفت: فاز دوم طرح برنامه ریزی صنعتی، معدنی و تجاری برای 12 استان کشور به اتمام رسیده و تا پایان ماه جاری در تمامی استان ها به اتمام می رسد.

وی گفت: کار ما در راستای سند برنامه ریزی کشوری است که طی یک سال گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

مسئول طرح برنامه ریزی صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت افزود: روند اجرای این طرح به این صورت است که موسسه مطالعات و تحقیقات اقتصادی به عنوان نماینده این وزارتخانه با صامت در ارتباط است. سازمان استان ها


7:28 مشکلات 50 فعال اقتصادی لرستان در حال حل شدن بود

همزمان با یازدهمین سفر استانی دولت به استان لرستان مذاکراتی با عموم مردم در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان لرستان انجام شد.

معاون وزیر صمت، رئیس و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران به همراه مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به مطالبات شهروندان گوش فرا دادند و به رسیدگی پرداختند. مشکلات بیش از 50 فعال اقتصادی


7:15 میز خدمت «بنیاد شهید» پاسخگوی مردم لرستان است

میز خدمت به مدت دو روز در بنیاد شهید لرستان راه اندازی شده است تا پاسخگوی سوالات مردمی در خصوص مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران باشد. خدمات این بنیاد همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به لرستان آغاز شد.


این گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است. …

دیدگاهتان را بنویسید